Zmiany w organizacjach są nieuniknione, jednak aż 70% z nich kończy się niepowodzeniem. Eksperci wskazują, że przyczyną nie jest brak chęci do zmian, lecz niedoszacowanie przez liderów tego, jak trudno jest przekonać ludzi do nowych działań. Kluczowym elementem, który decyduje o powodzeniu transformacji, jest rzetelna ocena gotowości organizacji na zmianę - tzw. ocena gotowości do zmiany (Ocena Gotowości do Zmiany - OGZ).
Toksyczne miejsca pracy nie powstają z dnia na dzień. Często wynikają z działań lub zaniedbań osób na stanowiskach kierowniczych. Choć wielu liderów rozpoczyna swoje działania z dobrymi intencjami, z czasem kultura organizacyjna może ulec pogorszeniu. Co gorsza, to właśnie przełożeni najczęściej dowiadują się o tym jako ostatni. W artykule przedstawiamy siedem konkretnych sygnałów, które mogą świadczyć o tym, że kierujesz miejscem pracy o niezdrowej atmosferze.
Wielu właścicieli małych i średnich firm zmaga się z cyklem wzlotów i upadków w sprzedaży, znanym jako model „feast or famine”. Przez jeden miesiąc firma może być zasypana zamówieniami, by w kolejnym tygodniu desperacko poszukiwać klientów. Brak stabilnego lejka sprzedażowego wpływa nie tylko na przepływy finansowe, ale także na motywację zespołu. Ekspert w zakresie rozwoju biznesu, dr. David Finkel, autor książki Scale: Seven Proven Principles to Grow Your Business and Get Your Life Back, podkreśla znaczenie systematycznego podejścia do pozyskiwania klientów i prezentuje strategie, które pomagają uniknąć kryzysowych okresów sprzedażowych.
Współczesne przywództwo coraz częściej odchodzi od rozkazów i presji na rzecz emocjonalnej inteligencji oraz modelowania pożądanych zachowań. Kluczowym przesłaniem dla liderów, menedżerów i nauczycieli staje się hasło „bądź zmianą”, które ma solidne podstawy naukowe i praktyczne zastosowanie w codziennym życiu zawodowym.
W czasach powszechnego stresu i narastającego pesymizmu wiele osób szuka sposobów na poprawę atmosfery w miejscu pracy. Jednym z praktycznych rozwiązań staje się tzw. pozytywne plotkowanie. To świadome dzielenie się dobrymi informacjami o współpracownikach i sukcesach organizacji. Jak się okazuje, taka praktyka nie tylko wzmacnia relacje między pracownikami, lecz także wpływa na lepsze postrzeganie firmy, zarówno wewnętrznie, jak i na zewnątrz.
Katharine Birbalsingh, dyrektorka wysoko ocenianej szkoły Michaela Community School w Londynie, zdecydowanie odrzuca pracę zespołową jako narzędzie dydaktyczne. Jej stanowisko, wsparte argumentami psychologicznymi i praktyką szkolną, rzuca nowe światło na funkcjonowanie zespołów nie tylko w edukacji, ale również w świecie biznesu.