poniedziałek, 20 maj 2024 20:45

Tesla w tarapatach

Problemy Tesli i reakcje firm leasingowych Problemy Tesli i reakcje firm leasingowych fot: unsplash

Tesla podejmuje działania mające na celu uspokojenie europejskich firm leasingowych po tym, jak powtarzające się obniżki cen detalicznych obniżyły wartość ich flot, a powolna obsługa i kosztowne naprawy zraziły klientów korporacyjnych.

  1. Jakie działania podejmuje Tesla, aby uspokoić europejskie firmy leasingowe?
  2. Jakie problemy z serwisem i naprawami zgłaszają europejscy klienci flotowi Tesli?
  3. Jakie są reakcje firm takich jak Ayvens i Arval na obniżki cen Tesli?
  4. Jakie wyzwania związane z utrzymaniem wartości rezydualnych pojazdów Tesli pojawiły się w Europie?
  5. Jakie działania podejmują chińscy producenci samochodów elektrycznych w kontekście konkurencji z Teslą na rynku europejskim?

Problemy z serwisem i naprawami

Tesla stara się złagodzić skutki dla europejskich firm leasingowych po obniżkach cen detalicznych, które zniszczyły wartość ich flot. Firma zaoferowała nieoficjalne rabaty na zakup nowych samochodów, jeśli są dostępne na stanie, oraz podjęła próby rozwiązania problemów z serwisem, naprawami i zamówieniami, które były ignorowane przez lata. Richard Knubben, dyrektor generalny Leaseurope, grupy leasingowej z siedzibą w Brukseli, zauważył:

"Tesla teraz aktywnie mówi naszym członkom: Możemy dać wam rabaty i zrekompensować was."

Jednak dodał, że szybki spadek wartości rezydualnych Tesli sprawia, że nie jest pewien, czy oferowane rabaty są wystarczające.

Reakcje klientów korporacyjnych

Tim Albertsen, CEO Ayvens, największej firmy leasingowej w Europie, posiadającej flotę 3,4 miliona samochodów, w tym 10% EV, przyznał, że choć serwis Tesli się poprawił, spadek wartości rezydualnych był szkodliwy. Arval, jednostka leasingowa BNP Paribas, prowadzi obecnie rozmowy z trzema chińskimi producentami samochodów elektrycznych po poniesieniu strat związanych z Teslą.

"Tesla sama sobie szkodzi, obniżając ceny." - Bart Beckers, zastępca CEO Arval

Wyzwania związane z utrzymaniem wartości rezydualnych

Tesla boryka się również z problemem spadku wartości rezydualnych wśród firm wynajmu samochodów. Hertz (1) sprzedaje Tesle na rynku amerykańskim, a niemiecki Sixt (2) przestał je kupować. Sixt stwierdził, że niższe wartości rezydualne EV od Tesli i innych marek obniżyły ich zyski w 2023 roku o 42,7 miliona dolarów. Europejscy klienci korporacyjni coraz częściej wybierają chińskie modele elektryczne, które oferują lepszą wartość rezydualną.

Tesla, pomimo początkowej przewagi na rynku EV, teraz staje przed wyzwaniem związanym z utrzymaniem wartości rezydualnych swoich pojazdów i zadowolenia klientów flotowych. Obniżki cen, problemy z serwisem i konkurencja ze strony chińskich producentów stanowią poważne wyzwania, z którymi firma musi się zmierzyć, aby utrzymać swoją pozycję na rynku europejskim.

przypisy:

(1) Hertz to międzynarodowa firma wynajmu samochodów, będąca jednym z największych na świecie dostawców usług wynajmu samochodów. Firma została założona w 1918 roku w Stanach Zjednoczonych i działa na całym świecie, oferując wynajem pojazdów osobowych i dostawczych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Hertz oferuje szeroki wybór pojazdów w różnych klasach, w tym luksusowych samochodów, samochodów sportowych oraz pojazdów ekonomicznych.

(2) Sixt to międzynarodowa firma wynajmu samochodów, która została założona w 1912 roku w Niemczech. Jest jednym z największych na świecie dostawców usług wynajmu samochodów, działającym w ponad 105 krajach na całym świecie. Firma oferuje szeroki wybór pojazdów do wynajęcia, w tym samochodów osobowych, dostawczych, luksusowych oraz limuzyn. Sixt znany jest również z innowacyjnych usług, takich jak możliwość wynajmu samochodów na minuty w niektórych lokalizacjach oraz programy lojalnościowe dla klientów biznesowych i indywidualnych.

Źródło: Inc