- Jakie działania podejmuje Tesla, aby uspokoić europejskie firmy leasingowe?
- Jakie problemy z serwisem i naprawami zgłaszają europejscy klienci flotowi Tesli?
- Jakie są reakcje firm takich jak Ayvens i Arval na obniżki cen Tesli?
- Jakie wyzwania związane z utrzymaniem wartości rezydualnych pojazdów Tesli pojawiły się w Europie?
- Jakie działania podejmują chińscy producenci samochodów elektrycznych w kontekście konkurencji z Teslą na rynku europejskim?
Problemy z serwisem i naprawami
Tesla stara się złagodzić skutki dla europejskich firm leasingowych po obniżkach cen detalicznych, które zniszczyły wartość ich flot. Firma zaoferowała nieoficjalne rabaty na zakup nowych samochodów, jeśli są dostępne na stanie, oraz podjęła próby rozwiązania problemów z serwisem, naprawami i zamówieniami, które były ignorowane przez lata. Richard Knubben, dyrektor generalny Leaseurope, grupy leasingowej z siedzibą w Brukseli, zauważył:
"Tesla teraz aktywnie mówi naszym członkom: Możemy dać wam rabaty i zrekompensować was."
Jednak dodał, że szybki spadek wartości rezydualnych Tesli sprawia, że nie jest pewien, czy oferowane rabaty są wystarczające.
Reakcje klientów korporacyjnych
Tim Albertsen, CEO Ayvens, największej firmy leasingowej w Europie, posiadającej flotę 3,4 miliona samochodów, w tym 10% EV, przyznał, że choć serwis Tesli się poprawił, spadek wartości rezydualnych był szkodliwy. Arval, jednostka leasingowa BNP Paribas, prowadzi obecnie rozmowy z trzema chińskimi producentami samochodów elektrycznych po poniesieniu strat związanych z Teslą.
"Tesla sama sobie szkodzi, obniżając ceny." - Bart Beckers, zastępca CEO Arval
Wyzwania związane z utrzymaniem wartości rezydualnych
Tesla boryka się również z problemem spadku wartości rezydualnych wśród firm wynajmu samochodów. Hertz (1) sprzedaje Tesle na rynku amerykańskim, a niemiecki Sixt (2) przestał je kupować. Sixt stwierdził, że niższe wartości rezydualne EV od Tesli i innych marek obniżyły ich zyski w 2023 roku o 42,7 miliona dolarów. Europejscy klienci korporacyjni coraz częściej wybierają chińskie modele elektryczne, które oferują lepszą wartość rezydualną.
Tesla, pomimo początkowej przewagi na rynku EV, teraz staje przed wyzwaniem związanym z utrzymaniem wartości rezydualnych swoich pojazdów i zadowolenia klientów flotowych. Obniżki cen, problemy z serwisem i konkurencja ze strony chińskich producentów stanowią poważne wyzwania, z którymi firma musi się zmierzyć, aby utrzymać swoją pozycję na rynku europejskim.
przypisy:
Źródło: Inc