Spis treści:
- Volkswagen zmaga się ze spadkiem sprzedaży pojazdów
- Negatywne saldo płynności finansowej oraz zagrożenie dla miejsc pracy
- Działania restrukturyzacyjne i plany na przyszłość
Volkswagen zmaga się ze spadkiem sprzedaży pojazdów
Sprzedaż pojazdów koncernu w trzecim kwartale 2024 roku spadła o 8,3% w porównaniu do tego samego okresu roku 2023. Problemy te, po części wynikające z wyzwań na europejskim rynku motoryzacyjnym, stanowią kluczowy powód zredukowanej rentowności Volkswagena. W obliczu malejących wyników sprzedaży, grupa zdecydowała się na obniżenie swojej prognozy rocznej już po raz drugi w ciągu kilku miesięcy. Prognoza zakłada marżę zysku operacyjnego na poziomie 5,6% oraz spadek przychodów o 0,7% do 320 miliardów euro w skali roku.
Negatywne saldo płynności finansowej oraz zagrożenie dla miejsc pracy
Na koniec września 2024 roku, saldo płynności finansowej Volkswagena wyniosło minus 160,6 miliarda euro, co wskazuje na dalszą destabilizację finansową koncernu. Problemy te skutkują potencjalnym zagrożeniem dla miejsc pracy w Niemczech, gdzie w wyniku trwających negocjacji zarząd Volkswagena rozważa zamknięcie niektórych zakładów produkcyjnych lub ich znaczną redukcję. W wrześniu koncern wypowiedział szereg umów dotyczących warunków pracy, w tym kluczowe porozumienie o ochronie zatrudnienia, które obowiązywało niemieckich pracowników od 1994 roku.
„Sytuacja staje się coraz poważniejsza.” - Arne Meiswinkel
Działania restrukturyzacyjne i plany na przyszłość
Volkswagen planuje wprowadzenie kolejnych działań mających na celu zmniejszenie kosztów pracy. Zarząd spółki zapowiedział, że przedstawi szczegółowy plan redukcji wydatków na wynagrodzenia w ramach trwających negocjacji, mających na celu dostosowanie struktury kosztowej do wymogów dynamicznie zmieniającego się rynku motoryzacyjnego. Volkswagen uzasadnia konieczność podjęcia tych działań koniecznością zwiększenia efektywności, co ma umożliwić mu rozwój w przyszłości.
Informacje na temat sytuacji finansowej oraz planów Volkswagena wciąż budzą zainteresowanie i niepewność zarówno wśród inwestorów, jak i pracowników, co podkreśla istotność przyszłych decyzji zarządu koncernu.
Przypisy:
Arne Meiswinkel jest głównym negocjatorem i przedstawicielem Volkswagena w rozmowach dotyczących restrukturyzacji i negocjacji pracowniczych. Podczas ostatnich działań koncernu, związanych z redukcją kosztów i zagrożeniem miejsc pracy w Niemczech, Meiswinkel pełni kluczową rolę w komunikacji między zarządem Volkswagena a przedstawicielami pracowników oraz związkami zawodowymi. W ostatnich wypowiedziach, Meiswinkel zwracał uwagę na trudną sytuację rynkową, która zmusza firmę do wdrażania cięć kosztowych, by zwiększyć efektywność i zabezpieczyć przyszłe inwestycje firmy.
Źródło: CNBC