Koncentracja na rentowności w obliczu rosnącej konkurencji
H&M wcześniej ogłosił skupienie się na rentowności, biorąc pod uwagę presję wynikającą z rosnącej konkurencji ze strony właściciela Zary, Inditex, oraz chińskich detalistów szybkiej mody, takich jak Shein. "Rozwój kontynuowany był w pierwszym kwartale we właściwym kierunku, z poprawioną marżą brutto i zyskiem operacyjnym, niższym inwentarzem oraz silnym przepływem gotówki," powiedział CEO Grupy H&M, Daniel Ervér, który dołączył do firmy na początku roku po niespodziewanej rezygnacji Heleny Helmersson.
Inwestycje i dywidendy na przyszłość
W rozmowie z analitykami po publikacji wyników, Ervér stwierdził, że wzmocnienie sprzedaży jest najważniejszym priorytetem firmy, oraz że ceny mają być niższe na koniec 2024 roku niż na jego początku. Inwentarz zmniejszył się o 7% w ujęciu rocznym w kwartale. Zgromadzenie nadmiaru niesprzedanych zapasów było długotrwałym problemem dla firmy, która uczyniła redukcję tego inwentarza głównym punktem swojego planu.
Rada H&M zaproponuje dywidendę w wysokości 6,5 korony na akcję na majowym walnym zgromadzeniu rocznym i będzie ubiegać się o autoryzację do wykupu swoich akcji serii B, jak ogłoszono w środę.
Analitycy z Jefferies stwierdzili, że wyniki kwartalne pokazują "mieszane dostarczanie linii najwyższej", ale także "znacznie lepszą marżę brutto" na poziomie 51,5%. Pozytywne tendencje sprzedażowe na wczesnym etapie sezonu wiosna/lato dodają wiarygodności celowi firmy dotyczącemu 10% marży operacyjnej, dodano w notatce Jefferies. Cena akcji H&M była zmienna w ostatnich latach, spadając o 37% w 2022 roku, przed wzrostem o 57% w 2023 roku.
Źródło: cnbc