środa, 15 marzec 2023 13:40

Jak stworzyć promocję produktu, aby realnie zwiększyć swoją sprzedaż? Wyróżniony

promocja produktu promocja produktu pixabay

Zanim zrobisz cokolwiek innego, określ cel swojej promocji. Pamiętaj, że możesz wykorzystać tę strategię do wprowadzenia na rynek nowego produktu, zwiększenia sprzedaży produktu, który jest na rynku od dłuższego czasu, popularyzacji nazwy swojej marki itp. W tym kontekście najważniejsze jest, abyś miał na uwadze to, co chcesz osiągnąć dzięki promocji sprzedaży. Kolejną ważną kwestią jest wyznaczenie celów i pożądanych rezultatów. Jakie produkty powinny zostać sprzedane w okresie promocyjnym? Jaką kwotę musisz zebrać na koniec działań?

Przeanalizuj kalendarz dat okolicznościowych.

W okresie świątecznym promocje przeżywają swój szczyt, nie tylko w handlu detalicznym, ale również w handlu B2B. Dlatego dobrze jest śledzić kalendarz i okazje, które pojawiają się w ciągu roku.

Oprócz tradycyjnych dat, istnieją konkretne dni i godziny, które w zależności od Twojego segmentu mogą być interesujące dla uruchomienia promocji. Na przykład dla sklepów papierniczych dobrą okazją jest sierpień, czyli miesiąc przed rozpoczęciem roku szkolnego. Z kolei dla księgarń idealnym terminem na przeprowadzenie akcji jest Dzień Książki.  Niezależnie od branży, w której działasz, zawsze staraj się zrozumieć, co ma największy sens w realiach Twojej firmy i zawsze bądź otwarty na innowacje.

Wybierz swoją docelową grupę odbiorców.

Każda grupa odbiorców ma inne chęci i potrzeby. Dlatego Twoje działania promocyjne będą skuteczne tylko wtedy, gdy dostosujesz je do swojej grupy docelowej. Koniecznie poszukaj informacji o swoich konsumentach, aby zrozumieć, która oferta ich zainteresuje i zdobędzie ich zaangażowanie. Co więcej, na podstawie tych danych możesz określić ton głosu, kolory i dyskurs, który wykorzystasz w swoich kampaniach reklamowych.

Mając w ręku tego typu informacje, będziesz nawet wiedział, jakie kanały preferują Twoi klienci, aby otrzymywać informacje o promocji, co pozwoli Ci zmniejszyć liczbę touch pointów, czyniąc wszystko bardziej asertywnym. Niektórzy będą woleli otrzymywać akcje marketingowe za pośrednictwem mediów społecznościowych, podczas gdy inni zdecydują się na e-mail marketing: to od Twojej firmy zależy, czy dokonasz tych personalizacji. 

Dokładnie wyjaśnij korzyści i czas trwania promocji.

Ogólnie rzecz biorąc, kampanie promocyjne mają krótki czas trwania. Dlatego konieczne jest, abyś wyraźnie wspomniał konsumentowi, że oferty mają datę ważności.  Mówiąc o korzyściach, nie zapomnij podkreślić zalet, jakie będzie miał klient dokonując zakupu, a także być przekonującym i wzmocnić ekskluzywność Twoich produktów.

Twórz kampanie marketingowe.

Nie ma sensu tworzyć doskonałej promocji sprzedaży, jeśli nie stworzysz kampanii marketingowych. W tym sensie stwórz cyfrowe kawałki dla różnych kanałów Twojej firmy, od sieci społecznościowych, e-mail marketingu, stron docelowych po płatne reklamy w mediach społecznościowych.

Jeśli masz fizyczne sklepy, zainwestuj w przyciągające wzrok ekspozycje okienne z atrakcyjnością promocyjną. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów od visual merchandisingu, jak również z materiałów drukowanych, takich jak plakaty i ulotki.

Przeszkol zespół sprzedaży.

Sprzedawcy będą tą częścią firmy, która w okresie trwania akcji będzie miała kontakt z klientami. Z tego powodu muszą być dobrze poinformowani i przeszkoleni, aby mogli odpowiadać na ewentualne wątpliwości, pomagając w procesie sprzedaży.

Przeanalizuj swoje wyniki.

Analiza wyników jest ostatnim etapem procesu i jest bardzo ważna zarówno dla wizualizacji Twoich zysków, jak i zrozumienia, czy jest miejsce na poprawę. Wykorzystanie kompleksowych platform cyfrowych, takich jak CRM, pomaga przechowywać te dane w zwinny sposób i pozwala śledzić zakupy w czasie rzeczywistym.

Najlepsza strategia promocji sprzedaży dla małych firm.

W przeciwieństwie do dużych organizacji, małe firmy stają przed innymi dylematami, jeśli chodzi o planowanie swoich działań. Często nie mają one tak wielu produktów do sprzedania lub tak dużych inwestycji, aby zaoferować darmowy transport. W takich przypadkach ważne jest, aby obliczyć wartość dostępną w ramach promocji.

Darmowe prezenty, rabaty i bonusy za drugi zakup to tańsze promocje dla firmy. Dodatkowo przynoszą konkretne efekty, które można skutecznie zmierzyć. Dlatego dowiedz się, co robią inne firmy z Twojego segmentu, ale pamiętaj, aby tworzyć strategie dostosowane do Twoich realiów.