Przeanalizuj kalendarz dat okolicznościowych.
W okresie świątecznym promocje przeżywają swój szczyt, nie tylko w handlu detalicznym, ale również w handlu B2B. Dlatego dobrze jest śledzić kalendarz i okazje, które pojawiają się w ciągu roku.
Oprócz tradycyjnych dat, istnieją konkretne dni i godziny, które w zależności od Twojego segmentu mogą być interesujące dla uruchomienia promocji. Na przykład dla sklepów papierniczych dobrą okazją jest sierpień, czyli miesiąc przed rozpoczęciem roku szkolnego. Z kolei dla księgarń idealnym terminem na przeprowadzenie akcji jest Dzień Książki. Niezależnie od branży, w której działasz, zawsze staraj się zrozumieć, co ma największy sens w realiach Twojej firmy i zawsze bądź otwarty na innowacje.
Wybierz swoją docelową grupę odbiorców.
Każda grupa odbiorców ma inne chęci i potrzeby. Dlatego Twoje działania promocyjne będą skuteczne tylko wtedy, gdy dostosujesz je do swojej grupy docelowej. Koniecznie poszukaj informacji o swoich konsumentach, aby zrozumieć, która oferta ich zainteresuje i zdobędzie ich zaangażowanie. Co więcej, na podstawie tych danych możesz określić ton głosu, kolory i dyskurs, który wykorzystasz w swoich kampaniach reklamowych.
Mając w ręku tego typu informacje, będziesz nawet wiedział, jakie kanały preferują Twoi klienci, aby otrzymywać informacje o promocji, co pozwoli Ci zmniejszyć liczbę touch pointów, czyniąc wszystko bardziej asertywnym. Niektórzy będą woleli otrzymywać akcje marketingowe za pośrednictwem mediów społecznościowych, podczas gdy inni zdecydują się na e-mail marketing: to od Twojej firmy zależy, czy dokonasz tych personalizacji.
Dokładnie wyjaśnij korzyści i czas trwania promocji.
Ogólnie rzecz biorąc, kampanie promocyjne mają krótki czas trwania. Dlatego konieczne jest, abyś wyraźnie wspomniał konsumentowi, że oferty mają datę ważności. Mówiąc o korzyściach, nie zapomnij podkreślić zalet, jakie będzie miał klient dokonując zakupu, a także być przekonującym i wzmocnić ekskluzywność Twoich produktów.
Twórz kampanie marketingowe.
Nie ma sensu tworzyć doskonałej promocji sprzedaży, jeśli nie stworzysz kampanii marketingowych. W tym sensie stwórz cyfrowe kawałki dla różnych kanałów Twojej firmy, od sieci społecznościowych, e-mail marketingu, stron docelowych po płatne reklamy w mediach społecznościowych.
Jeśli masz fizyczne sklepy, zainwestuj w przyciągające wzrok ekspozycje okienne z atrakcyjnością promocyjną. Warto skorzystać z pomocy profesjonalistów od visual merchandisingu, jak również z materiałów drukowanych, takich jak plakaty i ulotki.
Przeszkol zespół sprzedaży.
Sprzedawcy będą tą częścią firmy, która w okresie trwania akcji będzie miała kontakt z klientami. Z tego powodu muszą być dobrze poinformowani i przeszkoleni, aby mogli odpowiadać na ewentualne wątpliwości, pomagając w procesie sprzedaży.
Przeanalizuj swoje wyniki.
Analiza wyników jest ostatnim etapem procesu i jest bardzo ważna zarówno dla wizualizacji Twoich zysków, jak i zrozumienia, czy jest miejsce na poprawę. Wykorzystanie kompleksowych platform cyfrowych, takich jak CRM, pomaga przechowywać te dane w zwinny sposób i pozwala śledzić zakupy w czasie rzeczywistym.
Najlepsza strategia promocji sprzedaży dla małych firm.
W przeciwieństwie do dużych organizacji, małe firmy stają przed innymi dylematami, jeśli chodzi o planowanie swoich działań. Często nie mają one tak wielu produktów do sprzedania lub tak dużych inwestycji, aby zaoferować darmowy transport. W takich przypadkach ważne jest, aby obliczyć wartość dostępną w ramach promocji.
Darmowe prezenty, rabaty i bonusy za drugi zakup to tańsze promocje dla firmy. Dodatkowo przynoszą konkretne efekty, które można skutecznie zmierzyć. Dlatego dowiedz się, co robią inne firmy z Twojego segmentu, ale pamiętaj, aby tworzyć strategie dostosowane do Twoich realiów.