czwartek, 25 maj 2023 09:54

Bezpieczne taksówki na aplikację - na co zwrócić uwagę?

Bezpieczne taksówki na aplikację Bezpieczne taksówki na aplikację fot: materiały prasowe

Aplikacje taxi to wygodne rozwiązanie, z którego z każdym rokiem korzysta coraz więcej osób. Nie ma w tym nic dziwnego – przejazd z punktu A do B można zamówić w zaledwie kilku prostych krokach, by po chwili kierowca zjawił się pod wskazanym adresem.

Pasażerowie nie muszą posiadać przy sobie karty ani gotówki, a po zakończonym kursie otrzymują jego podsumowanie, wraz z informacją na temat zrealizowanej trasy i poniesionego kosztu. Wygoda to jednak nie wszystko – decydując się na skorzystanie z usług konkretnej firmy taxi warto sprawdzić, w jaki sposób dba o bezpieczeństwo przejazdów. O czym warto wiedzieć?

Jakie wymogi musi spełniać taksówkarz?

Bezwzględnym warunkiem, uprawniającym kierowcę do transportu osób, jest posiadanie licencji taxi. Poza standardowymi wymogami wobec wszystkich uczestników ruchu drogowego, są to również m.in. posiadanie samochodu zarejestrowanego jako taksówka, świadectwo legalizacji pionowej, potwierdzające sprawność i legalność taksometru. Ponadto taksówkarz zobowiązany jest mieć identyfikator kierowcy wydany przez urząd miasta, który otrzymuje po: pomyślnym przejściu podstawowych badań lekarskich, testach psychotechnicznych – umożliwiających prawidłową ocenę sprawności oraz zdolności danej osoby do prowadzenia pojazdów – a także potwierdzeniu niekaralności.

W iTaxi od samego początku działalności podejmujemy szereg aktywności, mających na celu zapewnienie pasażerom komfortu i bezpieczeństwa przejazdu. Nie tylko weryfikujemy ważność i poprawność dokumentów, ale każdego kierowcę zapraszamy przed podjęciem współpracy do naszego biura. Z każdym chcemy osobiście porozmawiać, poznać go, sprawdzić, czy wpisuje się w naszą wizję bezpiecznych i komfortowych przejazdów. W przypadku obcokrajowców weryfikujemy płynność mowy w języku polskim, która jest warunkiem podjęcia współpracy. Jeśli mamy wobec kierowcy jakiekolwiek wątpliwości – mimo poprawności dokumentacji – nie dopuszczamy go do obsługi pasażerów iTaxi. W kwestii bezpieczeństwa nie ma u nas żadnych kompromisów Krzysztof Sawa, Dyrektor Operacyjny iTaxi.pl S.A.

Stan techniczny pojazdów nie bez znaczenia

O bezpieczeństwie pasażerów taksówek decyduje także stan techniczny pojazdów. Z tego powodu warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób firma taxi, z której usług korzystamy, dba i weryfikuje swoją flotę samochodów. – W iTaxi auta kontrolowane są wyrywkowo, na mieście, przez specjalnie wyznaczonych do tego koordynatorów. Na bieżąco sprawdzany jest nie tylko ogólny stan pojazdu, ale też to, czy jest w nim czysto. Ponadto raz w roku szczegółowo weryfikujemy stan techniczny naszych samochodów, dokumentację oraz kierowców, zapraszając ich do biura. Nie dopuszczamy do obsługi pasażerów aut starszych niż 10 lat, poniżej segmentu C, z zauważalnymi zmianami w karoserii – komentuje Krzysztof Sawa, Dyrektor Operacyjny iTaxi.pl S.A.

 

Wysoka kultura osobista kierowców taksówek gwarantem komfortu przejazdu

Duże znaczenie odgrywa również kultura osobista kierowców, która wpływa na komfort przejazdu i poczucie bezpieczeństwa pasażerów. W iTaxi zachęcamy klientów do wyrażania opinii na temat zakończonego przejazdu. Każdy komentarz jest dla nas cenny. Dzięki temu jesteśmy w stanie na bieżąco weryfikować jakość i przebieg poszczególnych kursów – czy stan auta odpowiadał oczekiwaniom pasażera oraz czy zachowanie kierowcy było właściwe komentuje Krzysztof Sawa, Dyrektor Operacyjny iTaxi.pl S.A. To niezwykle ważne, żeby taksówkarze podczas jazdy byli uprzejmi oraz kulturalni, a także schludnie ubrani i dbali o czystość pojazdu. Dzięki temu kursy taksówką są dużo bardziej komfortowe i zapewniają poczucie bezpieczeństwa.

Możliwość kontaktu z firmą taxi

Wiele osób nie sprawdza możliwości kontaktu z firmą taxi, dopóki nie zajdzie taka potrzeba. Niewłaściwe zachowanie kierowcy, nieodpowiedni stan techniczny samochodu czy zagubiony przedmiot to kwestie wymagające sprawnego zgłoszenia i wymiany informacji z przewoźnikiem. – W przypadku jakichkolwiek wątpliwości jesteśmy dostępni przez całą dobę na infolinii, w aplikacji, w mediach społecznościowych, mamy stacjonarne biura w największych miastach, do których można się udać. W przypadku zagubionych przedmiotów mamy szereg procedur, nikt nie pozostaje bez pomocy – dodaje Krzysztof Sawa, Dyrektor Operacyjny iTaxi.pl S.A.