czwartek, 11 lipiec 2024 17:50

Hejt w sieci wylewa się hektolitrami. Biznesmeni chcą z tym walczyć

Walka z hejtem Walka z hejtem fot: pixabay

Hejt w internecie dotyka zarówno osób prywatnych, jak i firm. W związku z tym Rada Polskich Przedsiębiorców zaapelowała do ministra sprawiedliwości o podjęcie stanowczych kroków w walce z tym patologicznym zjawiskiem.

Internetowe ataki, szerzenie fałszywych informacji i mowa nienawiści niosą ze sobą poważne konsekwencje – szkodzą zdrowiu psychicznemu ludzi, których dotyczą, i w mgnieniu oka niszczą budowaną latami dobrą reputację firm.

Rafał Brzoska, szef InPostu, rozpoczął dużą kampanię przeciwko hejtowi na Facebooku. Jego zdaniem platforma nie reaguje wystarczająco szybko i właściwie na szkodliwe treści rozprzestrzeniające się w sieci.

Organizacje biznesowe proponują m.in. wprowadzenie przepisów zobowiązujących platformy do zbierania danych użytkowników w celu szybkiego identyfikowania hejterów. Dodatkowo chcą upowszechnić tzw. ślepe pozwy, umożliwiające dochodzenie praw bez konieczności podawania danych sprawcy. Podobny pomysł wysunęła partia Polska 2050.