Jak zwiększyć sprzedaż?

techniki sprzedaży

Walczysz o zwiększenie zysków, ale pod koniec każdego miesiąca okazuje się, że ledwo udaje się osiągnąć wyznaczony cel? Nie łam się! Wystarczy poznać techniki sprzedażyhttp://site-call.pl/rodzaje-technik-sprzedazy/, które pozwalają zwiększyć jej efektywność. W dzisiejszym wpisie zaprezentujemy różne rodzaje technik sprzedaży, których cel jest jeden – skuteczniejsza sprzedaż i większe przychody.

Podstawowe techniki sprzedaży

Każdy może być dobrym doradcą – niektórzy po prostu potrzebują większej ilości ćwiczeń. Techniki sprzedaży to narzędzia, których stosowanie z pewnością poprawi wyniki handlowe firmy. Do najważniejszych z nich należą te podane poniżej.

• Zasada dowodów słuszności – założeniem tej techniki jest przeświadczenie, że ludzie uważają za dobre i słuszne to, co mówią inni. W rozmowie z klientem warto więc używać sformułowań takich jak „ten produkt jest u nas najbardziej popularny, kupiło go już kilkaset osób”. W ten sposób zasugerujesz klientowi, że skoro tyle osób kupuje daną rzecz, to musi ona być dobra.
• Zasada autorytetu – ludzie bardziej ufają i wierzą osobom, które są dla nich w jakiejś dziedzinie autorytetem. Należy więc zadbać, by sprzedawca wyglądał profesjonalnie. Jego wygląd i kompetencje mają sprawić, że kupujący uzna go za autorytet i będzie chętnie słuchał jego rad.
• „Drzwiami w twarz” – zasada ta opiera się na zaproponowaniu klientowi bardzo drogiego produktu po to, by potem móc zaproponować tańszy (często posiadający zbliżone parametry), który w jego oczach wypadnie o wiele korzystniej.
• Zasada niskiej piłki – polega na przedstawieniu klientowi niezwykle atrakcyjnej oferty, która sprawi, że się nią zainteresuje. W toku dalszej rozmowy powoli należy odkrywać dodatkowe koszty i kruczki, licząc na to, że kupujący tak bardzo oswoi się z myślą o zakupie, że się z niej nie wycofa.
• Zasada niedostępności – ta technika opiera się na założeniu, że ludzie najbardziej pożądają tego, co dla nich niedostępne. Warto więc w trakcie rozmowy z klientem wspomnieć, że mamy ostatnią sztukę danego produktu, przez dłuższy czas nie będzie już dostępny czy też, że jego cena niedługo drastycznie wzrośnie.

Badanie potrzeb klienta kluczem do sukcesu

Zanim wdrożymy w naszej firmie jakiekolwiek rodzaje technik sprzedaży, warto dokładnie zorientować się, czego klienci tak naprawdę potrzebują. By być skutecznym w sprzedaży, należy przeprowadzić odpowiednią analizę potrzeb klientów.
Badanie potrzeb klienta powinno dawać jedynie wartościowe informacje, w tym wypadku należy więc panować nad własnymi emocjami i kontrolować zachowanie. Sprzedawca zawsze powinien być opanowany i w kulturalny sposób obsłużyć każdego klienta.
Standardowe pytanie „W czym mogę pomóc?” nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zwykle jest ono zbywane i spotyka się z negatywnym nastawieniem klientów, czasem jest odbierane nawet jako natarczywość. Naszym zadaniem jest pomoc klientowi, pytania powinny więc być skuteczne i jasno sformułowane. Techniki sprzedaży w połączeniu z odpowiednim podejściem do klienta gwarantują sukces i zwiększenie sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *