Rezerwujemy pokój hotelowy – jak to wygląda od strony gościa i hotelu?

Pobyt w hotelu w miłej i przyjaznej atmosferze zależy od obu stron. Profesjonalna obsługa wzbudzi nasze zaufanie. Natomiast grzeczni i bezproblemowi goście są jakby „motorem napędowym” dla pracowników hotelu. Zawsze należy pamiętać, że jesteśmy tylko ludźmi i możemy się mylić. O czym warto pamiętać rezerwując hotel?

Każdy może się pomylić

Przede wszystkim po naszej stronie jako gości jest wcześniejsze zarezerwowanie sobie pokoju. Można to uczynić przez Internet (jest wiele portali rezerwacyjnych, z którymi współdziała program do rezerwacji hotelowych danego hotelu – https://www.gip.com.pl/systemy-hotelowe-i-gastronomiczne/hotele/). Inną opcją jest rezerwacja telefoniczna. Zawsze należy pamiętać o kulturze osobistej. Łatwiej załatwić coś będąc miłym, niż naburmuszonym i nieprzyjemnym.

Pamiętajmy także, że pracownicy hotelowi to też ludzie i mogą się pomylić. Nie robią nam tego na złość. Wszelkie problemy należy zgłaszać do recepcji. Miejmy na uwadze też to, że w hotelu nie jesteśmy sami. Niektóre miejsca mogły zostać wcześniej zarezerwowane. Bądźmy wyrozumiali i nie róbmy z tego niepotrzebnej afery.

Jak to wygląda po stronie hotelu?

Każdy właściciel hotelu chce, aby jego goście byli zadowoleni. Na zadowolenie wpływają różne czynniki, takie jak jakość pokoju i obsługi, cena, dodatkowe atrakcje, gastronomia itp. Zapanowanie nad tym wszystkim może być trudne. Z pomocą przychodzi program do rezerwacji hotelowych.

Tego typu program może ułatwić zarządzanie pokojami. W graficzny sposób pokazuje, które pokoje są zajęte. Pozwala też na automatyczne potwierdzenie rezerwacji przez Internet. W przypadku, gdy obsługiwana jest zorganizowana grupa, to pozwala na szybkie przydzielenie im pokoi oraz ustalenie grafiku.

Program do rezerwacji hotelowych RH2 pozwala również na wystawienie dokumentów sprzedaży i walutowych faktur VAT. Dzięki niemu klienci zagraniczni mogą sprawdzić ceny w swoich walutach.

Jak hotele mogą sprawdzić obłożenie?

Dla nas, jako gości hotelowych, najważniejsze jest, czy możemy otrzymać pokój. Obłożenie hotelu jest uzależnione przede wszystkim od okresu w roku (w wakacje i w święta trudniej otrzymać pokój). Jak w takim razie hotele przygotowują się do „wysypu” klientów.

W programach hotelowych istnieje opcja tworzenia raportów i zestawień statystycznych z poprzednich lat. Porównując dane okresy w różnych latach można dojść do pewnych zależności i odpowiednio się przygotować. Taka prognoza daje szansę np. na to, że restauracja otrzyma odpowiednią ilość świeżych produktów spożywczych.

Internet

W jaki sposób działają rezerwacje przez portale internetowe? Jak to się dzieje, że znajdując tam daną ofertę hotel przyjmuje nasze zamówienie i przygotuje dla nas pokój. Dzieje się tak między innymi dzięki programom takim jak RH2. Są one skonfigurowane z portalami rezerwacyjnymi i przekazują im dokładne informacje o dostępności pokoi w hotelu. Program automatycznie wprowadza rejestrację do systemu PMS, odpowiedzialnego za zarządzanie recepcją. Tego typu „artyleria” informatyczna daje nam pewność, że przy naszej rezerwacji internetowej nie nastąpi pomyłka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *